Kontaktujte nás

KS Motor s.r.o.
Mob1: 0911 592 636
Mob2: 0905 592 636
Janošíková 20
010 01 Žilina




GALÉRIA

KS motor Autoservis

 

Ukážky našich prác

Vstrekovacie trysky-častý problém dieselových motorov.

Prinášame Vám príklad následkov , zapričinených nevhodnou naftou ,prípadne zanedbanou výmenou palivového filtra alebo nevhodným či neodborne namontovaným palivovým filtrom.

V prvom prípade sa jedná o motor VW 1,9 TDi 85 KW , ktorý postupne strácal výkon až napokon vozidlo  prestalo jazdiť úplne. V tomto prípade boli trysky kompletne z vnútra zanesené špinou a nebolo ich možné vyčistiť bez rozobratia. Podobný problem je aj na tryskách z motora Audi 2,0 TDi , ktorý síce jazdil ale mal zlé štarty a v zátaži dochádzalo k roztraseniu celého  vozidla.

 Takto vyzerajú trysky po vyčistení v ultrazvuku.

Rovnako dôležité je aj presné opracovanie dosadacej plochy v hlave valcov pred montážou trysiek.

Motor 1,6 Hdi Peugeot – 66 KW.                                                                                                  

Vozidlo pôvodne prišlo do servisu na diagnostiku s problémom nízkeho výkonu. Zákazník sa pri tejto návšteve na nič  iné nesťažoval. Už pri základnej diagnostike sa ukázalo , že je vadné turbo, častý problém u týchto motorov. Nakoľko zákazník nesúhlasil s kontrolou vstrekovačov  napriek viditeľnej netesnosti, vymenili sme turbo spolu s príslušenstvom a úkonmi  ktoré je u tohto motora potrebné urobiť navyše,  oproti iným motorom. Napriek tomu po krátkej dobe pri kontrole sa ukázalo ,že je problém s mazaním , nadmerným  zakarbonovaním  dochádzalo k čiastočnému upchávaniu sacieho sitka olejového čerpadla. Teraz si už zákazník uvedomil ,že auto za tepla tiež trochu dlhšie štartuje ale inak nevidel v správani auta anomáliu. Napokon súhlasil s kontrolou a opravou trysiek.

Pri demontaži sa ukázalo ,že dve trysky boli zapečene v uložení prefukujúcimy plynmy.Po oprave všetkých trysiek , namontovaní,  riadnom nakodovaní diagnostikou , prvou viditelnou známkou bolo ,že štartovanie motora bola bezchybné a  vozidlo lepšie reagovalo na plyn. V prevádzke ani po najazdení   40 000 km sa nevrátili problémy s mazaním.

Z tohto je vidieť ,že u dnešných vozidiel netreba podcenovať ani mierne anomálie v správani sa vozidla a je lepšie  preventívnou,  menšou opravou,  predísť daľším problémom.